Oproepsystemen bestaan al heel lang. Er zijn ook verschillende soorten van deze systemen te verkrijgen, zo zijn ze in verschillende contexten, sectoren in de maatschappij waarin mensen werkzaam zijn, steeds net even iets anders. Toch, het principe is hetzelfde; het is namelijk steeds een apparaatje waarmee je een signaal ontvangt. De zender kan zijn: werkgever, het ziekenhuis of een andere entiteit. In deze blog nemen we met je door wat de voordelen van een oproepsysteem in de horeca zijn. Er zijn vele voordelen verbonden met oproepsystemen!

Veiligheid in de horeca

Sinds enkele maanden leven we in een tijd waarin het coronavirus een grote rol speelt in de samenleving. Er zijn veel dingen veranderd, gelukkig niet alles, maar wat er veranderd is, is wel ten goede voor de volksgezondheid bedacht. Daarom is het belangrijk om ons allemaal aan deze regels te houden. We kennen de regels, deze hoeven we hier dus niet uit te leggen. In de horeca is het natuurlijk belangrijk dat mensen veilig kunnen drinken en eten en kunnen genieten van het leven. We hebben gezien in de tijd dat het niet kon, hoe belangrijk mensen dit vinden, dit was natuurlijk vanaf het begin af aan wel duidelijk, maar het werd des te meer voelbaar. Een oproepsysteem is een belangrijk veiligheidsbevorderend middel om je werk te kunnen doen in de horeca. Het is erg simpel hoe het werkt. Noem even een klein voorbeeld van een restaurant. Wanneer een bestelling klaar is, krijgt de klant op zijn apparaatje een signaal dat het eten opgehaald kan worden aan de balie. Op deze manier hoeven serveerders niet door het restaurant te lopen en dan is het risico op verspreiding van het virus kleiner. Natuurlijk moeten er wel andere maatregelen genomen worden, bijvoorbeeld goede ventilatie en mensen 1,5 m uit elkaar als ze niet uit hetzelfde gezin komen, etc. 

Pin It on Pinterest